Dwa oczywiste features w Google Analytics.

Dzisiaj trochę o Google Analitycs. W pracy sporo korzystam z tej usugi. Jako administrator strony jestem odpowiedzialny za raportowanie jej wyników. Jak wielu innych administarorów korzystamy między innymi z Google Analitycs. Narzędzie rewelacyjne, rzecywicie można wiele odczytać z zachowania użytkowników (dlatego na własnym komputerze, ceniąc prywatność, wycinam ruch do m.in. google analitycs w pliku hosts). Nie będe opisywał tutaj mozliwośći i opcji na ten temat zostału już wiele napisane np. Kurs Mariusza Gasiewskiego „Marketing w internecie”.

Kurs bardzo pomocny zwłaszcza dla początkujących mimo że nie jest aktualny najswieższy z 9 lutego 2012r osatnio Google dodało nowe możliwości. Również interfejs jest całkiem inny od tego przedstawionego w ebooku. Ostatnio właśnie w interfejsie doszło dokilku zmian co nie wyszło, według mnie, na dobre. Google proponuje nam przegląd na wileu płaszczynach takich jak Odbiorcy, Pozyskanie, Zachowanie, czy Konwersje. Dla każdej z tych płaszczyzn mamy do wyboru kilka raportów dla których google proponuje nam różne metryki, które możemy mierzyć. Standardowo wyniki podawane są dla wszystkich użytkowników. Najczęściej interesują nas jednak użytkownicy o określonym profilu i określonym zachowaniu. Możemy wybierać spośród kilku, które proponuje nam Gogle lub stworzyć własne. Wcześniej interfejs był podzielony na dwie grupy te standardowe googlowskie oraz własne. Obecnie wszystkie zostały wrzucone do jendego wora i prezentowane w postaci mobinych kafelków. Wygląda to zdecydowanielepiej ale nie o wygląd tutaj chodzi. Google analitycs powinno byc funkcjonalne a nie eleganckie. Kafelki zajmują obecnie pół ekranu są, według mnie ciężkie gorsze do zarządzania. O wiele lepsze jest natomiat obecnie zarządzanie własnymi raportami.

W tym wpisie chciałem opisać dwie małe rzeczy,które przydają mi się w pracy. Nie jest to nic odkrywczego i pewnie wszyscy o tym wiedzą ale mi sie przydały, a druga nie wydała mi się taka oczywista. Jedna to zwiększenie liczby wyświetlanych recordów. Kiedy objąłem funkcję administratora/analityka musiałem zapoznać się z ruchem na stronie w pełnym zakresie w tym celu potrzevowałem przeczesać prawie cały ruch pod kierunkjiem konkretnego zapytania. W wynikach maksymalną ilośc jaką możemy wyświetlić jest 5000 niestety ja potrzebowałem większej ilości coś koło 15 tyś. Aby wyświetlić tyle rekordó należy w adresie znaleść fragment

https://www.google.com/analytics/web/?hl=en#my-reports/6......./%3F13020-table.plotKeys%3D[]%2613020-table.rowStart%3D0%2613020-table.rowCount%3DTU_WPISUJEMY_WARTOŚĆ/

i wpisać dowlną wartośc jakiej potrzebujemy. Tutaj muszę ostrzec skrypt, co oczywiste, potrafi się bardzo długo wykonywać. Należy uzbroić się w cierpliwość. Mi FireFox kilkakrotnie wurzucał okno z informacją o długo wykronującym się skrypcie, który może spowalniać system i czy go zatrztmać. Oczywiście klikamy kontynuuj. Te dane możemy, a nawet należy, oczywiście później wyesportować to do csv i obrabiać w innym programie.

Drugą często przezemnie używaną jest wybór kilku kilku różnych komórek w raporcie. Zasada działania jest bardzo podobna do tej w Excelu. Używając klawiszy CTRL i SHIFT możemy wybierać tylko niektóre komórki w raporcie lub komórki/rzędu. Czasem dostaje zadanie przedstawienia kilku niestandardowych raportó lub niestandadrowych stron. Oczywiście mogę stworyć własny raport ale na coś jendorazowego nie warto tym bardziej, że często interesujące mnie metryki są częścią innych. Trzymając CTRL i zaznaczając fragment raportu mogę wyciąc sobie część tablicy.

ramka  Jeżeli trzymając CTRL będę klikał różne komórki do wycięte zostaną tylko te wybrane przezemnie. kilka

Używająć SHFTA i Klikając komóke i wykonując ruch w górę/dół zanzaczam całą kolumnę (wraz z nagówkiem) wykonując ruch lewa/prawa zaznaczam cały wiersz.kolumna
Wiem, że są to oczywiste i proste rzeczy ale, zwłaszcza druga mi sie przydajei jest bardziej wygodna niż kopiowanie raportu i czyszczenie go potem w Excelu. Dodatkową zalęą przy zaznaczaniu tablicy jest także ominięcie checkboxów pod liczbą porządkową.

Informacje Radom
Informatyka jest tak samo nauką o komputerach jak astronomia jest nauką o teleskopach.

Skomentuj

